Snön ligger vit på taken men är tomten vaken?

Man blir faktist mycket piggare av snön, har ni tänkt på det? Det är inte lika mörkt på morgonen och det är ju rätt mysigt.
Funderar på när det är dags att börja inhandla julklappar. Men det är så svårt! Vad ska man köpa till Mamma och Pappa? Vad ska man köpa åt sin bror som är 21? Vad ska man köpa till sin kusin som är 12, och lika bortskämd som jag? Snorungen önskar sig ju bara spel, som kostar över 500:- och det får han inte av mig alla fall...
Vad ska man köpa till Moster & Morbror? Vad ska man köpa till Mormor.
Nu slog tanken mig att denna jul kommer verkligen inte vara som vanligt. Farfar och farmor ska ju vara med! Ingen jul utan att farfar såg framimot Kalle Anka kl.14.00 men somna runt så där när Djungelboken börja, när man hade ätit lite knäck och skumtomtar, och druckit lite glögg och julmust.
Jag älskar verkligen julafton det är nått speciellt, lukten och det mysiga.

        

En julafton jag aldrig kommer att glömma var när jag fick en häst av pappa i julklapp,
Som vanligt när man var lite så vakna man jätte tidigt för att kolla vad man hade fått i julstrumpan (blir fortfarande jättesur när mamma glömmer och lägga nått i strumpan och säger " men Sofia jag trodde du var för stor för sånt där nu " vad då för stor, aldrig! Jul är jul då får man vara hur liten man vill, tomte ska det också vara! )
Men i alla fall så sa min kära far till mig, följ med ut och ge Monita (häst) och Jocke (kanin) var sin morot så här på julafton, visst sa jag och skutta ut till ladugården där det förövrigt var jätte mysigt med snö, lukten av hästar och kossor och den där varma känslan. Blåst som jag var gick jag bara förbi gav min kanin och hästen var sin morot och vänder mig om och ser nått misstänktsamt! Dom andra hästarna i storboxen stog och nosa på nått i fölboxen som förövrigt hade varit tom i flera månader, men som sagt där stod han min egna lilla tjocka bruna ponny som hette Askot!




Vad är ditt bästa julaftonsminne?


Nog pratat om julafton nu är det nog bäst att jag går och fixar lite i butiken, kl.13 blir det lunch med Amanda.
Sen ska jag sitta och vänta på att klockan ska bli 18.00 så jag får gå hem.  Blir en sväng till Bolltabus, städa rummet lite snabbt och tvätta. Sen ska jag hem till Baby och bara mysa

Puss S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0