Travdag

Oj är nog det ända man kan säga just nu. Har sovit sen kl.17
Men det var jag välförtjänt!


Åkte till travet runt 12. Stanade på Statiol där pappa tanka min bil + en franchhotdog fick jag.Snygga bliar som jag antar kom från Elmia.. Vidare till travet. Stanna på hästägarparkerningen sprang över till Ida vid pubiksidan med korven i handen, folk kolla konstigt på mig men jag var ju hungrig!
Helt underbart väder var det. Och ni som inte fattar var det är för nöje med att vara på trav måste nog själva uppleva det för att förstå. Det är mycket gläde och mycket tårar. Det finns ingen bättre känsla än när ens häst vinner eller när man vinner när man har spelat.
Idag tippa Ida och jag bara V.5:an men det gick inget bra. Man måste ha fem rätt av fem lopp. Men några hästar fick vi in! Vi har en rolig tacktik när vi spelar, vi kollar dom senaste resultaten men spelar oftast på hästens namn eller på kusken. OCH IDA VET DU VEM JAG TRÄFFA NÄR JAG GICK ÖVER TILL STALLBACKEN, INNAN VI SKULLE ÅKA HEM?
Jooo, Självaste Björn Goop själv. Men ida vet fortfarande inte hur han ser ut. Ida är mer en Åke Svanseht tjej!

Lyckan var även stor idag när Familjen. Karlssons andelshäst  Conrads Unn starta för första gången och vann! Hon har kört ett provlopp + kval. Och idag körde Jennifer Tillmar, och det gjorde hon bra, Hästen gick upp i ledning efter första böjjen. Höll ledningen till sista böj, med då kommer en och svarar och Unn fattar inte riktigt men han fela (galopper) och då springer Unn på igen och rycker. Och först i mål



Idas och min V.5:a


Unn som går i mål


Stolta hästägare!
Anki och Ida




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0