Veckan!

Nu har det inte blivit nått bloggande på senaste men jag har inte haft nått sug efter datorn.

Mamma och pappa åkte i Onsdag till Island på semester, jag är hemma här själv det känns lite läskigt faktist. Men som tur vad har jag ju världens bästa vän som gör mig sällskap
Hela onsdagen lekte jag med Sofia/Gusten. Vi tog en sväng till stan och tog en fika med Ida och Tom. Efter ett tag så insåg vi att vi inte hade nått att göra, utan vad gör man då. Joo vi åkte till Sofias hus i Karlsby men Lotta var hemma så vi orka inte gå in, så vi tog vägen genom skogen och kom till Bona. Vart ska vi åka nu då?
Vi tog höger och åkte genom Godegård och vidare, vi hamna i Mariedam, humm vart i Sverige var vi? Ingen anning men vi följde skyltarna mot Zinkgruvan. Väl framme i Zinkgruvan tog vi en glass och stekte lite i solen! Vart skulle vi sen då?
Humm vi fortsatte jag tog helt fel väg!  Vi hamna i Åmmeberg, inte riktigt där jag hade tänkt mig. Vi höll på att dö tre gånger om läskiga lastbilar som kör fort på smala skogsvägar!!

Väl i Åmmeberg visste vi absolut inte vart vi var! Vi följde skyltarna mot Askersund. Där hitta vi gamla r50 så då var vi på gamla banor igen. Så nu visste vi precis vart vi skulle åka men vi han inte så jätte långt innan det hade hänt en olyka med en lastbil men vi behövde inte vänta så jätte länge en kvart kanske!

På kvällen bjöds det på tacos för Ida,Th och Johan vilken jag aldrig mer ska göra om!


Zinkgruvan


Lastbilen!


Igår, Torsdag. Börja jag med att hjälpa Birgitta att hålla Jp så han fick sin spruta, han var jätte duktig.

Sen kolla hon på kossornas lustiga vårtor men det var inget farligt. Sen stod jag där, med tre vildhästar inne och skulle släppa ut som själv, men det klara jag galant! Mocka och gjorde mat till hästarna så Brorsan slapp det i går kväll. Kratta hela trädgården för att gå bort grenar, mina axlar!! Aj.
Baka kladdkaka åt Ida, sen drog vi en sväng till Godegård då NickeT skulle kolla på en gamla bil som Ida har..

Väl hemma igen blev det popcorn och M&M i sängen!

Nu är Ida i skolan och jag har redan varit och hämtat posten, diskat!
Snart ska jag paka och städa lite, för kl:17.05 går tåget från Linköping! Härligt!
Dags för lite chill med kusinerna!

Ska nog försöka blogga från stockholm:) om jag hinner.
Kommer upp runt halv 8 i kväll, och i morgon blir det massa shopping och på söndag ska vi hämta mamma och pappa på Arlanda, kommer säkert stå där som en 3-åring och längta efter mamma! HA ärligt så har jag aldrig varit i från mamma och pappa så här länge, är jag 20? hahah jag kommer nog bo hemma tills jag är 40 år :D tror ni dom tycker om det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0