FastMarke

Visste ni att jag har en travhäst?

Eller jag och jag.
I augusti 2005 var det vi vann Fast Marke. Pappa vann en andel i  denna häst med 24.st till. Alla är dock inte kvar idag.
Men hästen är en lite stjärna, första riktiga loppen han gjorde gick han och vann och därefter är segrarna ett antal.
Som treåring satte han 5raka segrar, tror ni det var roligt att vara hästägare då?
Joodå, men jag tycker det är mest pinsamt med alla dom som inte är vana med att ha en vinnare som ägodel.
Pappa har ju haft ett antal travhästar med segrar så det är inget ovanligt för mig, men det är lite roligt när prästens fru står och gråter av glädje varje gång han vinner.
Fasten bor i Tjällmo hos Micke Selin, och det är nog dags att hälsa på Fasten snart. Har varit med Pappa ett antal gånger, men jag har aldrig orkat hälsa på hästen inte änns när jag har varit på tävling. Haha visst verkar jag vara intresserad?
Men det är jag faktist, men som sagt jag orkar inte med dom överlyckliga människorna, han är en häst som vilken häst som helst. Nu är lille Fasten skadad men ska snart börja tävla igen. 19e starten i sitt liv.
Hur tror ni det går?

Fast Marke

Nu ska jag till min riktiga häst, Bollan.
Pernilla och jag ska prata igenom allt.



Kommentarer
Postat av: http://eerikandersson.blogg.se

nejnje, dte tycker inte jag ;D

2009-02-09 @ 16:47:22
URL: http://eerikandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0