Järngänget på vift i Linköping

Igår var ingen bra bloggdag.

Vi var mänligen i Linköping heladagen.
Martwin skulle inte med heltplötsligt, han va lite sjuk. Puttinuttläge på han;)
Så därför kunde Emma och Pp åka med mig i stället för bussen. Vidare hem till Zäta och plocka upp Simon.
Sen några gator bort hämta vi upp Tykolicious.
Full bil med tjocka män i baksätet åkte vi mot Linköping, tur att alla bor i Borenshult så slipper man köra runt halva stan innan man fått upp allt folk!
Vi hann inte så långt på vägen, på rastplatsen utanför Borensberg var det dags för rökpaus. Stressar till Max, fetaste kön och klockan börja närma sig tolv och vi skulle vara i rättsalen kl.12.30.
Stressen var hög!! Eftersom vi inte hann att äta där fick vi ta med maten och äta i bilen.
Stressade som as och skulle hitta sjukhusskyltarna samtidigt som vi åt! Min körning var inte den bästa precis:P
Åkte över filerna hit och dit! Medans Emma satt och mata mig med hamburgaren.
Men eftersom vi är bäst hitta vi så klart med ett gott sammarbete och kom tillochmed i tid!
Det som hände där inne är våran grejj, men kan säga att det var både skönt och jobbigt. Men det bästa är att det är över nu!

Eftersom Pp var hemma från lumpen bara för att han skulle vittna fick han åka tillbaka i går. Kl.18 gick tåget och klockan var runt halv tre. Så vi trogna vänner + en flickvän stanna kvar i Linköping och fika. Steve's coffe tror jag det hette riktigt mysigt. Tjejen i kassan blev lite förvirrad där ett tag när alla börja beställa och fråga mig och Emma.

Tjejen: " Ska ni betalar varförsig eller vad?"
Jag: nej nej sisteman i kön betalar
Tjejen, som små ler: Hehe jaa vissa har det bra.
Jag: Jaa det är inte alla som har två män var.
Emma: Men jag vill bara ha Pp
Jag: Men jag har Zäta och Tyko, du får ta simon
Emma: Näe jag vill bara ha Pp
Så det sluta med att jag fick tre män! Efter timmar på kaffét så åkte vi till stationen där vi vinka av Pp och såg till så han kom med tåget till Ronneby. Hoppas han klara av bytet i Alvesta utan oss ;)

Väl tillbaks i Motala ringer Hanna och frågar om jag ska med till Andreas & Pontus och kolla på film. Så jag hängde med dit. Vi såg på The Descent och Bolt. Jag hatar skärckfilmer!
För det första pratar jag sönder filmerna så det inte ska bli läskigt, men när jag väl tänker efter är det inte läskigt!
För det andra så skrattar jag åt alla andra som blir rädda mycket bättre för då blir man själv inte rädd
Det är mina två tips när man kollar på skräck!

Förresten har jag insett hur många underbara och nära vänner jag har, Ida Mallan och sedan hela mitt gäng.
Och jag är så glad över det, för jag har aldrig haft så många vänner i hela mitt liv som verkligen finns där för mig!



Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ringa Hanna så vi kan ta en lunch, om jag har några pengar vill säga....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0